Strona Główna / aktualnosci / Społeczność Domu w roli doradcy

Społeczność Domu w roli doradcy

Opiniowanie i zgłaszanie propozycji w obszarach dotyczących funkcjonowania Domu opieki, a tym samym pełnienie funkcji doradczej dla dyrektora – to główne kompetencje Społeczności mieszkańców i rodzin. W ramach projektu Link with family w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), Grupa ORPEA wprowadza nową formę uzyskiwania opinii, stanowiska i propozycji od osób, na które – pośrednio bądź bezpośrednio – wpływają działania podejmowane w Rezydencji.

Ważne zadania

Głównym zadaniem Społeczności mieszkańców i rodzin jest rzetelne przedstawianie problemów, współpraca z pracownikami w ich rozwiązywaniu oraz godne i odpowiedzialne reprezentowanie interesów wszystkich mieszkańców. Społeczność zgłasza też wnioski w zakresie zaspokajania potrzeb kulturalnych i bytowych, organizowania – w szerokim zakresie – terapii zajęciowej i opieki nad mieszkańcami. Rolą Społeczności jest też współpraca z personelem w opiece nad mieniem, czuwanie nad właściwym korzystaniem z wszelkich urządzeń ogólnodostępnych, dbałość o czystość i estetykę.

Jak to działa?

Spotkanie Społeczności to forma dialogu między przedstawicielami osób zarządzających Domem opieki, a mieszkańcami i ich rodzinami, którego celem jest przedstawianie i opiniowanie gotowych planów, inwestycji, przedsięwzięć, ale też wypracowywanie propozycji rozwiązań lub diagnozowanie potrzeb w obszarach, w których decyzje będą podejmowane w przyszłości.

Spotkania są organizowane raz na kwartał oraz – w razie uzasadnionej potrzeby – częściej. Uczestniczy w nich dyrektor, kierownik medyczny lub lekarz oraz terapeuta, pełniący funkcję sekretarza, a także osoby zaproszone na spotkanie w roli doradcy. Zaproszenie na spotkanie, wraz z agendą, jest kierowane z odpowiednim wyprzedzeniem do wszystkich mieszkańców i ich rodzin.

Z każdego spotkania sporządzany jest protokół, który zawiera informacje nt.:

  • jakości (wyniki barometru satysfakcji, ewaluacji, oceny zewnętrzne, nagrody)
  • organizacji życia codziennego mieszkańców (plan dnia, dni otwarte, warsztaty)
  • prowadzonych i planowanych prac renowacyjnych
  • kontroli ryzyka zakażeń

KOMPETENCJE SPOŁECZNOŚCI

Opiniowanie i zgłaszanie propozycji w zakresie:

  • organizacji wewnętrznej i życia codziennego Domu
  • zajęć społeczno-kulturalnych i usług terapeutycznych
  • planów prac/robót technicznych i wyposażenia
  • funkcjonalności pomieszczeń wspólnych
  • utrzymania/konserwacji pomieszczeń
  • planowanych przeprowadzek w przypadku robót lub zamknięcia budynku
  • istotnych zmian w warunkach opieki

Społeczność to swoisty rzecznik interesów mieszkańców dbający o to, by ich potrzeby były jak najlepiej zaspokojone, m.in. poprzez wnioskowanie do dyrekcji o poprawę funkcjonowania Domu opieki i warunków bytowych.

 

 

 

Galeria