Strona Główna / aktualnosci / Barometr Satysfakcji 2020

Barometr Satysfakcji 2020

90% uczestników badania jakości usług w Domach opieki ORPEA Rezydencje, przeprowadzonego w IV kw. 2020 r., poleciłoby nasz dom opieki innym i oceniło pobyt jako dobry lub bardzo dobry. Jak co roku, każdy uczestnik badania otrzymał do wypełnienia formularz, podzielony na pytania zamknięte i otwarte. Pierwsze 10 pytań zamkniętych dotyczyło takich obszarów jak:

  • recepcja
  • personel
  • opieka
  • posiłki
  • pokój
  • dostosowanie do potrzeb mieszkańców
  • przekazywanie informacji
  • aktywności
  • ogólne wrażenie

W pytaniach zamkniętych ankietowani ocenili każdy obszar w 4-stopniowej skali: bardzo dobry, dobry, dostateczny i niedostateczny. Wszystkie obszary uzyskały w sumie ponad 80% ocen dobrych i bardzo dobrych, w tym kryterium opieki ocenione zostało w ponad 90% jako dobre i bardzo dobre.
W tym roku po raz pierwszy do ankiety wprowadzona została ocena na skali NPS – Net Promoter Score, czyli wskaźnik lojalności klientów, wyliczany na podstawie odpowiedzi na pytanie o prawdopodobieństwo polecenia znajomym czy rodzinie danej firmy, marki, serwisu internetowego, produktu lub usługi. W ankiecie dot. placówek ORPEA znalazło się pytanie: „W skali od 0 do 10, w jakim stopniu poleciliby Państwo nasz Dom opieki bliskim i znajomym?”  oraz prośba o uzasadnienie wyboru przyznanej oceny. Odpowiedzi na pytanie o rekomendację są udzielane na skali numerycznej, przez którą oceniający wyraża zamiar rekomendowania. Nasz wskaźnik NPS (czyli różnica między odsetkiem polecających a odsetkiem krytyków pomnożona przez 100) wyniósł +25 (skala: -100 do + 100 pkt), co  należy uznać za bardzo dobry wynik.

Bardzo się cieszę, że utrzymaliśmy wyniki z poprzedniego roku, co świadczy o ogromnym zaangażowaniu i sumiennej pracy naszych zespołów w utrudnionym czasie pandemii. Pozytywne opinie mieszkańców i rodzin wyrażone w badaniu satysfakcji są dla wszystkich pracowników bardzo motywującym podsumowaniem codziennego zaangażowania w dbanie o komfort i bezpieczeństwo podopiecznych. Fakt, że osoby, którymi się opiekujemy oraz ich bliscy są gotowe polecać nasze Domy pomimo obostrzeń dotyczących odwiedzin, które musieliśmy wprowadzić i przez dłuższy czas utrzymać, to dowód dużego zaufania i wyrozumiałości. Od uczestników badania otrzymaliśmy również cenną informację zwrotną wskazującą obszary, które wymagają poprawy – już stały się one częścią planów naprawczych” – powiedziała Beata Leszczyńska, Prezes Zarządu ORPEA Polska.

Najczęstsze powody rekomendacji Domów opieki Grupy ORPEA w Polsce:

  • ogólne zadowolenie ze świadczonych usług
  • słuchanie, zaangażowanie i życzliwość personelu
  • jakość i ciągłość opieki medycznej
  • efektywność pracy i kompetencje personelu
  • czystość obiektu
  • jakość serwowanych posiłków
  • ciepłe przyjęcie, jakość animacji, łatwość w kontaktach z krewnymi, przyjemne i spokojne otoczenia

 

 

Galeria